Radiostation… det hade varit kul!

På BETT mässan blev jag väldigt inspirerad av det ena finare ljudsystemet än det andra. Radioprogram, direktsända intervjuer m.m.

Radio

Man lockas av de här fantastiskt fina men mycket dyra utrustningarna.
 Förra året var jag på skolbesök i Sutton där de hade inrett en liten skrubb med dator, mixerbord m.m. Det behöver ju inte vara svårare än så.

School radio

När jag nu gick där på mässan och hade funderat en stund hade jag massor av idéer om hur jag skulle kunna arbeta vidare med ljud hemma med mina elever. Jag behöver dock inte den dyra utrustningen utan kan faktiskt klara mig bra med mycket enklare program. Jag har kunnat göra mycket med Audacity men verkar nu ha funnit min favorit, Creaza! Här finns flera ljudspår och roliga möjligheter. När jag testade programmet blev jag sugen på att sätta igång med eleverna direkt. Det är faktiskt inte bara utrustningen som sätter gränserna för vad jag kan göra i mitt arbete med det digitala lärandet, det kan bara min egen fantasi, kreativitet och uppfinningsrikedom göra! Eller inte, det är mitt val!



Lämna en kommentar